Libisemine ja kukkumine

Igal aastal saavad libisemise, komistamise ja kukkumise tĂ”ttu vigastusi erinevates vanuserĂŒhmades inimesed, eriti talvel, kui kĂŒlm ilm, vihm, lörts ja lumi tekitavad ohtlikke tingimusi. Riski saab minimeerida, kui sellel teemal peatuda ja lĂ€bi mĂ”elda jĂ€rgnevad tegevused:

  • Planeerige ette: enne vĂ€ljasĂ”itu oodake, kuni ebasoodsad ilmastikutingimused paranevad. JĂ€tke reisimiseks piisavalt aega ilma kiirustamata ja kui teie tavaline marsruut on jĂ€ine vĂ”i lumine, uurige alternatiivseid teid.
  • Kasutage kĂ€sipuid: stabiilsuse suurendamiseks kasutage treppidel vĂ”i kaldus kĂ”nniteedel navigeerimisel alati kĂ€sipuid.
  • KĂ”ndige ettevaatlikult: astuge vĂ€iksemaid samme ja liikuge aeglaselt, et tagada kindel tugi. SĂ€ilitage veidi ettepoole suunatud kehaasend, kĂ”ndides tĂ€istallal toetusega – nii on raskuskese jaotatud suuremale pinnale ja kindlam liikuda libedaga.
  • PĂŒsige hĂ€sti valgustatud kohtades: hoidke nii sise- kui ka vĂ€lisruumid hĂ€sti valgustatud ja valige hea valgustusega marsruudid. VĂ”imaluse korral kasutage hĂ€sti hooldatud kĂ”nniteid.
  • Hoidke kĂ€ed vabad: vĂ€ltige esemete kandmist libedates tingimustes, et saaksite kasutada kĂ€si tasakaalu ja kukkumise korral kaitseks.
  • Olge tĂ€helepanelik: olge tĂ€helepanelik oma ĂŒmbruse suhtes, eriti jÀÀga piirkondades. Enne sellele astumist testige musta jÀÀ olemasolu ja sĂ”idukitest vĂ€ljudes vĂ”i ÀÀrekividelt maha astudes astuge otse alla.
  • Valige sobivad jalatsid: kandke krobelise, libisemiskindla tallaga saapaid vĂ”i kingi, eelistatavalt kummist. VĂ€ltige lahtisi vĂ”i kĂ”rge kontsaga kingi.
  • Riietu vastavalt ilmale: kandke tĂ€iendavaid kihte ja kindaid, et kukkumise korral pehmendada.
  • Puhastage jalanĂ”ud enne hoonetesse sisenemist: kindlasti pidage meeles, et tĂ€navalt siseruumi minnes tuleb tallad puhtaks teha, sest talla all olev lumi ja jÀÀ on nt keraamilise plaadi peal eriti libe ja ohtlik. Istuge jalatsite puhastamiseks vĂ”i eemaldamiseks.
  • Olge aktiivsed lĂ€bi talve: kĂ€ige jĂ”usaalis jĂ”utreeningus vĂ”i tehke kodus harjutusi. Tasakaalu ning reaktsioonikiiruse arendamiseks ja lihaste aktiveerimiseks tehke harjutusi enne kodust vĂ€ljumist.

Kuigi kÔiki kukkumisi on vÔimatu Àra hoida, tehke kukkumise korral jÀrgmisi samme:

  • Kaitske oma pead: vĂ€hendage peavigastusi, rakendades ettevaatusabinĂ”usid kukkumise ajal, ja konsulteerige oma perearstiga, kui lööte pead vĂ”i pöörduge EMOsse.
  • Kontrollige vigastusi: kui kahtlustate vigastusi, otsige abi, et ohutult pĂŒsti tĂ”usta, sest katse ise tĂ”usta vĂ”ib pĂ”hjustada tĂ€iendavaid vigastusi.
  • TĂ”uske turvaliselt pĂŒsti: liikuge aeglaselt, tĂ”uske esmalt kĂ€tele ja pĂ”lvedele ning leidke tugev ese, mis aitab end ĂŒles tĂ”mmata. Üles tĂ”usmiseks hea viis on pĂ”lvili asendist tuua ĂŒks jalg ette tĂ€istallale ja seejĂ€rel tulla pĂŒsti.
  • Lisaks Ă€rge kĂ”helge oma elukeskkonnas ohtlikest kohtadest teada anda, et tĂ€navaid ja trepikodade esised oleks ohutud.
Shopping Cart
Scroll to Top